Runstreak-utmaning januari 2019

Spring minst 20 minuter eller minst 1,6 km varje dag!

Runstreak handlar om att man springer en liten stund varje dag, oavsett om man tränar annat den dagen också, har ett fullspäckat schema eller känner sig allmänt omotiverad till att träna överhuvudtaget. Det är ett suveränt sätt att få in en ny vana och det är också väldigt skonsamt för kroppen så länge man håller sig till att springa lugnt och inte kör längre pass än 20 minuter.

 Ellen Westfelt har sprungit varje dag sen 4 september 2013, alltså mer än 5 år och mer än 1900 dagar! Hon är mentor i facebook-gruppen och rapporterar där varje dag i januari om sina egna runstreak-rundor.

Ellen Westfelt har sprungit varje dag sen 4 september 2013, alltså mer än 5 år och mer än 1900 dagar! Hon är mentor i facebook-gruppen och rapporterar där varje dag i januari om sina egna runstreak-rundor.

Så här går du med i utmaningen:

  • Anmäl dig till vår Runstreak-utmaning januari 2019 via formuläret längre ner på sidan.

  • Gå med i Facebook-gruppen för Runstreak-utmaning januari 2019 (du får ett mail och blir insläppt i gruppen när du anmält dig).

  • Sen är det bara att ladda för 1:a januaria!

REGLER FÖR RUNSTREAK:

  • Spring minst 20 minuter eller minst 1,6 km (1 mile) per kalenderdygn under hela januari.

  • Jogga hur långsamt du vill, ute eller inne, på löpband, på väg eller i skogen.

  • Du håller själv koll på att du springer varje dag, men vi rekommenderar att du använder någon typ av träningsdagbok. Du får gärna rapportera i facebook-gruppen, men det är inte ett måste.

  • Ser man till internationella runstreak-regler är kravet endast 1,6 km per kalenderdygn (där finns alltså inget tidskrav), men vi rekommenderar att du springer minst 20 minuter per dag. Ofta kommer man då längre än 1,6 km men det är vettigt att satsa på en tid, snarare än en sträcka så att man inte blir lockad att springa för fort för att få dagens pass “avklarat”. Att springa långsamt och se sitt runstreak-pass som daglig rörelse eller ännu hellre vila i rörelse är viktigt för att hålla sig skadefri. Ett par gånger i veckan kan man sen springa längre och fortare om man vill.

anmäl dig här:

Vi tror att det är lättare att lyckas med något om man investerat lite, gjort en riktig anmälan och verkligen sagt till sig själv att NU KÖR VI!

Anmäl dig med namn och epost-adress nedan så får du ett mail och blir insläppt i facebook-gruppen för Runstreak-utmaning januari 2019!

Namn *
Namn

runstreak-inspiration:

I januari 2018 startade vi en runstreak-utmaning där vi fick mer än 700 personer att våga prova på en #runstreak. Nu hoppas vi såklart på lika många deltagare i år! Många av de som började sin runstreak 2018 har fortsatt och vi driver också en facebook-grupp för alla i Sverige som vill ha pepp och inspiration till sin runstreak: Runstreak Sverige.

runstreak.jpg