10 månader mot 10 mil

Vill du ha hjälp att bli en starkare och bättre ultralöpare? Eller drömmer du om att prova på att springa ultra men vet inte riktigt hur du ska börja? Om du är redo att ta steget, så är vi redo att stötta dig på resan. Med rätt träningsupplägg och stor kunskap och erfarenhet inom ultralöpning hjälper vi dig att nå ditt mål. 

ultralopning.jpg

10 månader mot 10 mil är ett onlinebaserat coaching-program som sträcker sig över 10 månader. Priset är 449 kr/månad och programmet startar 3 gånger per år. 

Coachingen leder dig fram till förmågan att klara av att springa 10 mil eller motsvarande. Är du redan där idag får du hjälp att bli starkare, snabbare och mer uthållig, och återhämta dig fortare. Vi fokuserar på hälsa och hållbar utveckling. Du får ett individuellt anpassat träningsschema och tillsammans tar vi ett helhetsgrepp på träning, kost och mentalt fokus. Vi kan naturligtvis inte lova att du efter coaching-perioden kommer kunna springa 10 mil hur lätt som helst eller att du kommer att slå ditt personbästa. Men är du beredd att satsa så hjälper vi dig och ger dig de bästa förutsättningarna för att lyckas! 

ultralopning.JPG

10 månader mot 10 mil

  • Individuellt anpassat träningsschema i 4-veckorsperioder (förutom löpträning så ingår också träningspass för styrka, rörlighet och mentalt fokus)

  • Programmet är utformat så att formtoppning sker i slutet av coaching-månad 10

  • Uppföljning och utvärdering under varje 4-veckorsperiod

  • Tester och delmål baserat på dina mål och förutsättningar

  • Fördjupande artiklar med ultratema, exklusivt framtagna för deltagarna i coaching-programmet

  • Inspirerande förslag på kost för vardag, träning och tävling i form av recept, tips och artiklar

  • Tips på månadens höjdpunkter inom ultravärlden

  • Knep för bättre återhämtning, andningsövningar och fördjupningsmöjligheter i meditation och mindfulness

  • Pris 449 kr/månad

  • NÄSTA START ÄR 1 OKTOBER 2019

Min ultradebut gick jättebra! Jag är otroligt nöjd och stolt över min prestation och väldigt tacksam över er coachning som tagit mig så här långt!
— Christoffer Svensson
I helgen sprang jag Göteborgsvarvet och satte pb på 5, 10 och 21,1 km, utan att ha sprungit ett enda fartpass! Den lågintensiva löpningen fungerar!
— Rasmus Olsims
Jag känner mig uthålligare både mentalt och fysiskt och i söndags sprang jag min snabbaste mara någonsin (3:49)! Har följt schemat till punkt och pricka och är så nöjd med programmet!
— Vendela Vinterbäck
Jag kan hålla nästan samma tempo som förra sommaren fast nu med lågpuls och förra sommaren låg jag i maxpuls! Tack för att ni får mig att känna att mina mål är möjliga!
— Madelene Jansson
Jag inte är rädd för långa distanser längre. Tanken på att springa 88km i november blir jag mer taggad av nu än rädd. Har helt enkelt fått bättre löpar-självförtroende.
— Peter Reimer
Inför Göteborgsvarvet var jag lite orolig eftersom jag springer så långsamma pass nu med träningsschemat. Men jag sprang varvet 10 minuter snabbare än sist och framförallt så kändes det riktigt bra i benen efteråt. Tack för det!
— Carita Sandros
Jag har fått en stadigare grund av träning och ser fram emot varje träningspass. Att jag kan springa över 2 mil på en dag och ändå känner att jag orkar springa lite till är en helt otroligt härlig känsla att ha fått! Tack för ett toppenbra och inspirerande program!
— Linda Hallberg
Gjorde precis Göteborgsvarvet och förbättrade mig från förra året med 18 min och det är enbart på grund av det här träningsprogrammet. Höll ett fint 6.30 tempo nästan hela varvet och kände mig stark! Nu har jag fått bevis på att bara efter några få månader klarar man otroligt mycket mer än vad man tror och kunde tidigare. Tänk då hur det blir sista månaden! Stort tack för erat program!
— Christoffer Svensson
Känner mig trygg med att träningsschemat funkar! Jag uppskattar verkligen hela upplägget och det gör enormt stor nytta för mig.
— Linda Aulin
Tusen tack för ett grymt inspirerande upplägg med bra, genomtänkta övningar och teman!
— Petra Åhl
Är jättenöjd med programmet!
— Anette Lundberg
Även om jag knappt är halvvägs i coachingprogrammet så upplever jag att jag utvecklats betydligt mer än förväntat.
— Johan Johansson
Det här är det absolut det bästa program jag följt, någonsin. Så fort som jag sprang 5 km igår, så fort har jag inte sprungit på över 2 år. Känner mig stark, sällan stel och öm. Det känns lite för bra för att vara sant.
— Lotta Andersson
Tema och löpövningar är kanon tycker jag! Längtar efter varje ny övning mellan de olika temana, känns väldigt spännande!
— Robin Stenberg
Trots att jag mest kör lågpulspass och korta runstreakpass så lyckades jag med sub 2 h på Göteborgsvarvet. Och det var inte ens jobbigt. Har aldrig någonsin upplevt detta på varvet tidigare och var knappt påverkad alls dagen efter.
— Monica Johansson
De mentala uppgifterna i programmet har gett mig massor av nya insikter och har utvecklat mina tankemönster
— Gunilla Kidmark
Jäkligt bra träningsintruktioner och det är verkligen inte bara ett modifierat marathonträningsprogram. Jag tar till mig av allt!
— Jonas Olsson
Träningen känns stabil och jag är sååå glad att jag numera är helt smärtfri när jag springer
— Gisela Bergh
Än en gång så vill jag påpeka hur bra jag tycker att programmet är och att jag har verkligen utvecklats som löpare tack vare er!
— Susanne Nyman
Känner ett lugn i min löpning som jag inte gjort tidigare. Så nöjd med programmet!
— Eva Berg
Tack för superbra program. Jättebra tänk rakt igenom. Holistiskt! Jag är så tacksam och glad för att jag hoppade på programmet. Det ger mig väldigt mycket rutin och struktur som jag inte lyckats få till själv.
— Magdalena Stagreus
Blir väldigt pepp av programmet och känner att jag utvecklas åt rätt håll :-)
— Louise Olow
Jag känner mig mycket starkare och mer medveten om min kropp. Tack för att ni hjälpt mig att öppna upp mitt mindset och vara snäll mot mig själv.
— Clara Hyltbäck
Proffsigt upplägg av proffsiga coacher! I love it!
— Marcus Esping
En av de förbättringar jag är mest nöjd med under den här perioden är att jag har börjat laga bra mat och lyckats hålla det över tid!
— Louise Kjellson
Jag har blivit starkare inte bara fysiskt men även mentalt - tex hur jag hanterar svårigheter och mentalt inser att det kan finnas andra “vägar”.
— Malin Haglycke
Kan varmt rekommendera detta upplägg! Man får ett komplett upplägg för både löpträning och kompletterande övningar/träning. Helt enkelt grymma förutsättningar att klara sina mål!
— Mattias Lindqvist
Är spänd på vad som kommer härnäst i programmet. Läser bara aktuell vecka och vänder inte blad förrän söndagen är avklarad.
— Dan Åberg
Tidigare trodde jag att Ultravasan skulle vara det längsta jag någonsin kommer springa. Nu ser jag annorlunda på det och drömmer om längre distanser och det är helt klart er förtjänst.
— Monica Johansson
Jag älskar schemat och alltihop. Att det är så tydligt vad varje pass syftar till. Variationen. Att det är en helhet med kost, styrka, det mentala. Det som är svårast för mig är meditation.
— Emmy Karnerud
Jag känner mig riktigt motiverad tack vare er!
— Michael Sandqvist
Tack för superbra träningsprogram. Jag är glatt överraskad av den mentala biten som ni har med. Att den får så pass stor del. Jag kommer ha nytta av det även utanför löpningen, på jobbet t ex. Dags att sluta stressa!
— Erika Nilsson
Jag är helnöjd med programmet, utmaningen och upplägget! Keep up the good work :)
— Anders Götmark

Dina coacher

10manadermot10mil.jpg

Tillsammans har vi, Johnny Hällneby och Ellen Westfelt, mångårig erfarenhet av coaching för ultralöpning. 

Vi är utbildade löpcoacher och har erfarenhet från mental träning, coaching och kompetensutveckling inom flera olika områden. Själva springer vi allt ifrån 5 km till 100 miles, tuffa bergslopp, 24-timmars, 48-timmars och 6-dagars. Johnny innehar gällande svenskt rekord på 6-dagars med 880 km.